Viestiketju: Mäyrikseen ruisku?
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 02.08.2012, 23:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sähköarska Näytä viesti
Ruiskulla ei ole niin väliä minkä laitat,kunhan se on monipiste. noi tbit ja muut amerikan paskat ei vaan vähennä kulutusta...Vaikeintahan tossa on tehdä imusarja johon saa suuttimet kiinni. Itse rakensin omaan volvoon 202 B20 koneeseen mazdan ruiskun ja sattuneista syistä mulla oli jostain jäänyt käsiin volvon ruiskukoneen imusarja. Suuttimia järjestyy mun kautta ja jos käyt vaikka jossain purkaamolla ja ostat jonkun kuus mukisen ruiskun niin voin testaa suuttimet/pestä. Toinen vaikea juttu on saada ruiskun tarvitsema tarkka pyörintä tieto. Sehän otetaan monessa ruiskussa vauhtipyörällä olevasta hammastuksesta kampiakseli tunnistimella. Hammaspyörässä pitää olla oikea määrä hampaita ja yksi puuttuva hammas yläkuolo kohdassa. Hyvä /helppo olisi jos löytää ruisku joka käyttää virranjakajan tietoa. Mega ruutta käsittääkseni käyttää kierrosluku tietoa ja imusarjan painetta sekä lämpötilaa ruiskutuksen määrän säätämiseen. Se on aika karkea laite. Jos haetaan taloudellisuutta täytyy myös ilmamäärä mitata.
Olet täysin oikeassa; jokaiselle imuventtiilille/pytylle oma suihku, jonka annosta ohjataan kampiakselin asennon/kuormitustietojen.....

Mutta Nyt oli keskustelun aiheena "tee-se-itse-" ruisku, ja se että pitää tehdä kompromisseja, on pakon sanelema juttu?
Tuo sinun haukkuma yksi-/kaksi piste ruisku on aivan käypänen normaaliin offi autoon, toki silloin tietoisesti-/ymmärtämättömyyttään ohitetaan pari optimaallisen palamisen edellutystä:
a) kun bensa pistetään imuilmaan, ja kiihtyvyys on "joku", niin massahitauden kautta takapään pytyt käy rikkaalla, ja etupään pytyt laihalla
b) kun tuota bensaa holvataan kokoajan, niin venttiilikoneistosta johtuvasta ominaisuudesta (oliko overlap? tms) bensaa pääsee suoraan pakopuolelle.

Mutta tuolla yksi-/kaksipisteruiskulla saadaan esim. mekaruutan avulla semmoisia parannuksia alkuperäiseen, että jos ei ole moottorilaboratoriota kotihallissa, niin sillä voi saada tavoitllun hyödyn:
a) käyttöominaisuudet paranee
b)kulutus laskee kymmeniä prosentteja. (verrattuna alkuperäiseen, kymmeniä vuosia vanhaan military versioon)
c) kustannus kaikkineensa (ilman kannettavaa) on muutama tankillinen bensa?

Ja kokemukseni mukaan nuo Wanhat volvot on varustettu semmoisilla kaasuttimilla, että bensaa on aina tarjolla tarpeeksi.....

Joskus olen sivusta seurannut, kuinka tuota mekaruutaa istutetaan mitä erillaisimpiin kikkaseisiin, ja sen seurauksena en ota osaa yhteenkään projektiin, missä komponentit on kerätty "kummin kaiman huoltoasemalta", ja tämä "kikkare" ostettiin keltaisesta pörssistä, maksoi melkein uuden hinnan, mutta pappavainaan autoon vaihdettiin..... ja kun ei korjaantunut niin seuraavassa korjaamossa vaihdettiin....

Joten kun kasaatte näitä keksintöjä, niin jos kasaatte käytetyistä komponenteista, niin ottakaa oletukseksi se, että käikäle on rikki....
Ja tuo mekaruutan tiedonkeruu on kultaakin kalliimpi, jos verrataan ns. viri chippeihin.

-> mäyris kuluttaa 100% mekaruutalla 60/70% ja OIKEALLA 6wd testipenkillä -10c--+40 6 pisteruiskulla vain puolet?

No, nyt meinaa mennä jo lapsi pesuveden mukana: Mutta onko tuon mäyriksen ruokkiminen verrattavissa johonkin kiihdytysautoon?
Mäyris etene minuutin kaasupedaali lattiassa, ja kierrokset seilaa 1500-5000 useamman kerran.
Joku katurassi vaihtaa vaihdetta 3-4 kertaa, ja vaihto aina 6000rpm, ja aikaa meni neljännes minuutti, ja 200kmh vauhtia....tms
Vastaa lainaten