Viestiketju: Taksi
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.07.2012, 11:11
Rauta Rauta ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 15.05.11
Sijainti: Espoo
Perusasetus

Sen verta vähän on tullut takseissa istuttua että siihen puoleen en hirveästi ota kantaa, vaan kanssa autoilijan näkökulmasta itken. Ymmärrän että meitä on joka junaan ja jotkut jäävät asemalle, sama pätee taksikuskeihin. Laittaa vaan välillä vituttamaan liikenteessä taksit kun tuntuu olevan varsinkin vilkun käyttö vaikeaa sekä muutenkin mennään euroopan omistajan elkein liikenteessä. On väärin leimata koko ammatti ryhmää toivottavasti vain muutamien perseenreikien takia, mutta kun näitä huonoja takseja tulee lähes päivittäin vastaan. Kyseessä on kuitenkin ammatti jonka itse miellän ammattikuskiksi.

Vilkun käytöstä vielä. Luin jossain vaiheessa joltain yleisöpalsta keskustelua taksien vilkuin käytöstä. Siellä manailtiin myös taksien vähäistä vilkun käyttöä, johon joku oli vastannut että taksiovat ammatti kuskeja ja he tietävät mihin ovat menossa, jonka takia ei tarvitse käyttää vilkkua.

Pari joulua sitten meinasi hermo mennä kun olin perheen kanssa menoss anopille viettämään joulua ja olin ajannut kerrostalon pihaan tavaroiden purkua varten. Taksi ajoi viereiseen rappuun talon toiselta puolelta siten että autojen keulat olivat vastakkain, eikä ohi mahtunut. Kannoin kamoja rappuun kun alkoi tööttääminen ja heiluminen taksikuskilla, en kiinnittänyt enempää huomiota alkuun kyseiseen herraan. Tööttäily jatkui, ja kysyin että onko jokin vialla. Vastauksena tuli kiukkuisesti että auto pitää siirtää, ja enkö näe että se on taksi. Ammatti mies ei vissiin osannut peruuttaa samaa reittiä takaisin mistä oli tullutkin.

Rehellistä ja varmasti välillä vittumaista duunia taksikuskit tekevät, ja tarkoitus ei ole väittää että kaikki kuskit olisivat perseenreikiä. Valitettavasti perseenreiät jäävät vain yleensä parhaiten mieleen.
Vastaa lainaten