Mulla alkoi lämpö- ja polttoainemittari sikailemaan sillä samalla hetkellä kun autoon vaihdettiin uusi/tehdaskunnostettu laturi. Sitä ennen ei ikinä mitään, laturin vaihdon jälkeen samasta illasta eteenpäin. Saattavat pelata viikkoja putkeen ja kun sikailu sitten alkaa niin se voi kestää tunnin tai monta päivää.
Efekteissä tosin sellainen ero kysyjän tilanteeseen verrattuna että mulla ne eivät mene ylös vaan alaspäin. Koskaan ei lämpö eikä polttoaine näytä enempää kuin todellisuus, mutta voivat vaappua miten vain todellisen tilanteen ja nollan välillä.
Sanomattakin selvää että kaikki piuhoitukset on tarkastettu laturiremontissa mahdollisesti sattuneiden vaurioiden varalta ja niitä ei löytynyt. Lukemani mukaan tämä ei ole edes ainutlaatuinen tapaus laturin vaihdon jälkeen.
Lopulta laitoin asian vaan sen piikkiin että toi auto nyt vaan paikoitellen lahoaa ja leviää eikä sitä voi pysäyttää, on mulla muitakin tohon kategoriaan kuuluvia ongelmia joten ei toi nyt erityisemmin yllättänyt. Polttoainetilanne selviää trippimittarista ja lämpötila (joka seilaa 85-105, vika joka kuuluu edellä kuvattuun ongelmaryhmään) erillisestä mittarista.
|