Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 25.07.2012, 11:31
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Syylarikuvia katsellessa herää kysymys miksi 1/3 jäähdytinrivastosta on "pellitetty umpeen" Puhallin jähdyttää käytännössä vain sen halkaisijan mittaisen osan, mutta lopusta ei sitten juuri ilma kierräkään kun etäisyys rivastoon on aikas lyhyt vai vääristääkö kuvat Tarkoitus siis sanoa, että riittääkö jäähdytys tolleen ???
Ilmeisesti kuvat vääristävät mikäli todellakin näet kolmasosan olevan pellin alla. Mutta syy miksi kiinnitys on kuvan mukainen, on yksinkertainen.
Tämänmallinen flekti painaa jo jonkin verran ja kiinnitys, tehdään se miten tahansa, pitää olla tukeva. Sen vuoksi pellinreunan on tultava riittävästi "yli" jotta kiinnitys saadaan pitäväksi.

Aikoinaan tällaisella samanlaisella flektillä yritettiin muunlaisia kiinnitystapoja. Mutta kerran kovassa röykytysajossa kiinnitys laukesi ja jäähdytinkin sai tuntuvia vaurioita. Sen jälkeen olemme tehneet kiinnityksen näin ja kaikissa autoissa se on toiminut. Tosin tämä on meidän ensimmäinen takajäähdytyskokeilu. Kaikissa muissa autoissa on jäähdytys keulalla. (lukuunottamatta Rokkaria johon yhden illan aikana tehtiin pikana jäähdyttimen taakse heitto, mutta sitä nyt on turha mainostaa sen kummemmin kun ei olla oikein kunnon koeajojakaan suoritettu)

Tuossa flektissä myös puhallusvoima on hyvä. Se ehkä osaltaan korvaa kiinnityksen vievää tehoa.

Asia erikseen miten käy koko jäähdyttimen, jos esim joku radalla päättää kiilata tämän RAT look-tyylisen romuläjämme puskaan ja sitä kautta katolleen. Ellei sinne kattokerhoon päästä ihan ominkin avuin. Mutta kokeillaan, koeajetaan ja rakennetaan taas. Se rakenteluhan ja korjailu on meidän mielestä tämän lajin juttu.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten