Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viirupää
Ja sitte oikeeta asiaa, mahtaako olla 31" ratas max minkä tähän saa leimattua, entä korottaminen ?? Meneekö esim. Iron rock offrodin tai jokin vastaava 4" (6"  ) long arm kit läpi katsastuksesta, jossa tulee uudet tukivarret yms. Ja niiden rungonpuoleiset kiinikkeet, vanhat irroitettava ja uudet hitsattava tilalle. Vähän tossa finlex:iä lueskelin, mutta onko kellään kokemusta/tietoo asisata, onko 100 mm max mikäli nyt oikein muistan.
Kaikkia hyviä korotussarja ehdotuksia otetaan vastaan.
|
Mitenhän se nyt oli, ihan kiikun kaakun oli saiko vai eikö saanu 32" kumeja leimattua.
Jos ja kun tää on euro-malli (EU-tyyppihyväksytty) niin jouset pitäis olla TÜV-hyväksytyt tai vastaavat, eli jenkkiläiset korotussetit ei kelpaa jousien osalta.
Tätäkiin Jeeppi-mallia on saanut Up Country -varustepaketilla mikä on n. 1" orkkista korkeempi, joten tätä voidaan pitää lähtökohtana, joten 4" korotussarjakin voidaan hyväksyä. Esim. tämmönen:
http://www.roughcountry.com/jeep_wj_4xla.php ...mutta soveltuvuudesta ko. ajokkiin tarttis olla
esim. auton valmistajan lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistus:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...imuutoksin.pdf Toi nyt on kirjoitettu vähän tulkinnanvaraisestikin, kun myöhemmin lukee: "EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousituksen korkeutta saadaan muuttaa
automalliin tarkoitettuja jousia tai muutossarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai
muutososien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita." Trafistakin tätä kysynyt, mutta vastausta ei tullut, pitäis taas tivata uudestaan.