Minä olen kasannut seuraavasti:
Sekä lukkokehä että vanteen lukkoura että sisäpuoli puhtaaksi ruostekerrostumista (siis jos on) sekä kaikesta muusta liasta.
sitten tarkistetin että lukkokehä asettuu nätisti paikoilleen (yleensä pään kohdalla ruostemöykky, ja lukkokehä jää kantamaan....)
Vannenauha puhtaaksi.
Vannenauhan vanteen puoli rengasrasvalla liukkaaksi, samoin kuin päällyrenkaan sisäreunat ja vanteeseen koskevat pinnat. (siis vannenauhan täytyy päästä liukumaan vapaasti renkaan sisällä)
sitten rengas-vannenauha-sisärengas paketti paikoilleen, venttiili ensin meni nätisti.
sitten lukkorengas paikalleen, ja ilman venttiilineulaa olevaan venttiiliin letku kiinni, ja nippusiteellä pistooli pohjaan, ja sitten jatkoletku kompressoriin.... ja varovasti paineensäätimestä lisäämään painetta, lukkokehän pitää asettua paikoilleen jo pienellä paineella, oliskohan n. puolikiloa? ja sitten lisää painetta niin paljon että rengas asettuu kunnolla lukkokehän päälle, mulla nousi n. 1,5 kg:lla
ja kun näyttää hyvältä, niin letku irti kompurasta, ja laskin renkaan täysin tyhjäksi, (että vannenauha ja sisärengas asettui kunnolla paikalleen) ja sitten uudestaan 3 kg ilmaa sisään, ja venttiili paikalleen.
Joskus kun väänsin jollekkin kapealle vanteelle jäykkää rengasta, niin rengas-sisärengas-vannepaketti piti painaa rengaskoneella perille, että lukkovanteen sai paikoilleen.
Jos tuo lukkovanne pääsee purkaantumaan vaikkapa 3 kg paineella, niin henki saattaa lähteä!
Kuorma-auton vanteen purkaantuminen on tappanut monta ihmistä