Viestiketju: Chevyn Aksulat
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 08.06.2004, 00:12
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

K20 Subbaria on valmistettu kahdella eri takaakselilla. Molemmat 8-pulttisille vanteille. Kummatkin ovat "tyypiltään" 14-pulttisia minkä voi helposti varmistaa ynnäämällä akselin takakannen kiinnityspultit.

Toinen on SF eli semifloater ja tarkoittaa sitä että vetarin katketessa matka loppuu aika äkkiä koska pyörä lähtee omille teilleen. Onhan ne 34,8 mm paksut mutta kyllähän nekin saa hajalle. Tähän akseliin löytyy ARB lukko ym.

Toinen on FF eli fullfloater kelluvilla vetareilla eli vaikka vetarin ottaisi kokonaan pois pyörä pysyy paikallaan. Tässä on 38 mm vetarit muttta lukkovalikoima on heikompi. Itse käytän Detroit Lockeria. Tämä akseli pitäisi kestää, pinjonilla on kolmas laakeri tukemassa.

Toisistaan ne erottaa ehkä helpoiten pyörän navasta, FF mallissa on ihan sellainen napa johon voisi kuvitella napalukonkin. Eli se tulee vanteen kiinnityskohdasta ulos sellaiset 3" ehkä, eikun 3,5". Tai jotain. SF-mallissa mitään ulostunkevaa napaa ei ole.

Yllä lueteltu koski siis taka-akselia. Edessä on joko Dana 44 tai GM 10 pulttinen vaikka vanteet on 8-pulttiset. Ero tavalliseen 6-pulttisille vanteille olevaan on VAIN navassa, vetarit on samat, jarrut ovat isommat.



Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten