Viestiketju: ...
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 07.06.2004, 18:54
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Levylukollisessa tasauspyörästössä kartiohammaspyörien (pikkurattaiden)molemmin puolin on lukkolevypakat joita hammasrattaat painavat yhteen sitä enemmän mitä suurempi vääntömomentti tasauspyörästöön tulee eli normaaliajossa ei juuri yhtään.
sitä enemmän lukko pitää mitä enempi kardaanin ja vetoakselin välinen momentti on.
kun rengas pitää - pitää myös lukko, mutta mutta...kun pitää vain toinen rengas on
vaarana polttaa lukkolevy pakat ja ne palaa helposti esin auton ollessa "ristiriipunnassa" . kärähtäneet pakat täytyy vaihtaa jos meinaa saada lukon taas toimimaan. ollanhan me laitettu danan perään yhdet ylimääräiset levyt ja saatu vähäksiaikaa lukko tiukemmaksi. mutta offiin sopii joku lukkotyyppi paljon paremmin.

JEEP OR NOTHING
LIFE BEGINS AT 38,5"
Vastaa lainaten