Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee
Pitäisi mitata, mutta tulos riippuu jo paljon niistä akuistakin, missä kunnossa ovat ja onko auto käynnissä (napajännite valmiiksi korkealla) kytkentähetkellä jne. Kannattaa varautua kuitenkin kasalla varasulakkeita. Hupiakkua kuormittavat laitteet kannattaa ainakin olla pois päältä sillä hetkellä, kun latausjohdon sytkärin liittimeen lykkää.
Minulla on pari joutilasta akkua, millä kokeilla. Täytyy purkaa joku niistä ja kokeilla täyden akun kanssa starttikaapeleilla. Pihtivirtamittarilla saa huippuarvon talteeen.
|
Pihtimittari löytyy ja tuo akku tulee uutena, joten pitää myös jossain vaiheessa suorittaa tutkivaa kokeilua.
Kytkentä tehtävä auto käynnissä, kun tuolle sytyttimelle ei sammuneena tule sähköjä.
Itse asiassa pöydällä on kuulemma yksi normaali akkulaturi purettuna.. Eli saisiko tuohon syötettyä sähkön suoraan (12V) tasasuuntauksen jälkeen vai mistä sähköstä alkaa tekemään latausta?Perus 8A "rautalaatikko" laturi.
Pistoke seinään ja etsimään missä kohtaa sähkö miksikin muuttuu.. Valmiit tiedotkin tervetulleita.
Homma ei suoraan omaan käyttöön tule, vaan menee toverin turneeta varten.