Viestiketju: Maasturin hankintaa
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 13.07.2012, 10:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuo qd nyt sit etu ja taka akselilla? Jos se on kerran kuluva niin käykö siinä lopulta vaan niin ettei se toimi vai estääkö se ajon sitten?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Siis
Perissä on kitkalukot! Jakolaatikossa tämä "kuluva" georotor"

WJ:n Quadra-drive- systeemissä on sama levypakka + gerotor- paketti molemmilla akseleilla ja jakolaatikossa. Teoriassa on joo kitkalukko, mutta pystyy lukitsemaan vedon tarvittaessa kokonaan. Ainakin Jeepin tehdaskirjojen mukaan järjestelmä pystyy tarvittaessa ohjaamaan 100% vedosta yhdelle pyörälle. Kyllähän manuaalivaihteisen kytkinkin on luistamaton, miksei olisi tällainenkin? No, uskoo ken tahtoo

Normiajossa auto on käytännössä takaveto ja kun luistoa tapahtuu niin vekotin ohjaa mekaanisesti/ automaattisesti (ei siis mitään sähköisiä härpättimiä tai jarrujen kanssa pelleilyä) vetoa eteen tarpeellisen määrän, tarvittaessa aina siihen asti kun etu- ja takakardaani pyörii samaa vauhtia. Toimii nopeammin kuin viskokytkin, visko muistaakseni kerkeää mukaan ~1/8 kierroksen aikana. Aivan täsmälleen samat löytyy akseleilta (Vari-lok), ja samalla tavalla tasoittaa akseleiden väliset pyörintänopeuserot puolelta toiselle.

Hidas puoli jakolaatikossa on "yhtä puuta" eli mekaanisesti lukittu 50/50 voimanjoko, akseleilla vari-lok:it toimii samalla tavalla hitaalla ja nopealla puolella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2012 10:22
Vastaa lainaten