Käyttis-Golffista raksin tänään taka-akselin alta pois. Piti vaan heti-kohta-pika-pikaa vaihtaa korin korvakkeisiin puslat, mutta pultin edessä on jarrupaineen säädin, eikä puslan läpipulttia saa pois. Säädin oli laitettu tehtaalla niin tyhmästi senkkikantaisilla kuusikoloruuveilla paikalleen, ettei se nyt 16 vuoden paikalleen liimaantumisen jälkeen enää lähtenyt avaimilla irti. Piti siis särkeä autoa enemmän ja ottaa akseli alta pois korikorvakkeet irroittamalla. Nyt menee suuntaus poskelleen, mutta täytyy ihmetellä sitä sitten, kun (jos) saa kamppeen takaisin nippuun.
Ei ollut iskareitakaan hetkeen vaihdettu, kun alapään mutterit vaikutti aika pyöreiltä. On ne kai vaihdettu joskus, kun oli eri kokoinen mutteri eri puolilla (14 & 15). Toinen pultti piti laittaa puukkosahalla poikki.
Jotain positiivista sentään: vain yksi neljästä jarruputken juntturista meni pyöreäksi, mutta sekin lähti putkitongeilla auki ja ilman putkivaurioita.
Huomenna pääsee takaisin varsinaiseen asiaan, eli ottamaan risat puslat irti. Aika urakka kahden 13e hintaisen puslan vaihtamisessa.
__________________
Jukka
|