Juu, kyllähän sitä korkeamman auton nurin saa jos yrittää. Ei siinä pitäisi mitään ihmeellistä olla. Toisaalta, nykykäsityksen mukaan autojen vakautussysteemit pitäisi olla sellaiset että väistön pitäisi onnistua melkein rattiin koskematta ja korkeakaan auto ei saisi kaatua, kun ajonvakautus huolehtii siitä puolesta. Onhan se kait turvallista niin, että luodaan perustallaajalle sellainen mielikuva että autolla kuin autolla voi ajaa kuin kimiräikkönen formulalla konsanaan..
Mutta eikös olisi fiksumpaa vaikka vahvistaa a- pilarit ja tuulilasin yläreunan poikkipalkki niin, että ei hirvi tule syliin niin ei edes tartte väistää? Olis turvallisempaa mahdolliselle vastaantulijallekin, ei tarvi kaikkien väistellä jokaista ristiin- rastiin pitkin tietä ja pientareita.. läpi vaan voimalla ja hirven jämät heitetään peräkonttiin niin on perheelle evästä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
jenkithän yritää vältää vastuuta joka asiassa ,ohjekirjassa on puolet do not tekstiä.. jne mm.törmäystestejä ei ollut jonkun lain kohdan mukaan pakko suorittaa pikapeille ,esim.dodge ramille ,chevy pick upeille, f150 lle 90 luvulla ja 2000 luvun alussa.
|
Eikös tuo perustunut samaan asiaan kuin se ettei niissä tarvinnut noudattaa päästörajoituksia - eli olivat riittävän isoja luokiteltaviksi kuorma- autoiksi eikä henkilöautoluokkaan. Sattumalta kuuluivat vielä siellä kaikista myydyimpään autoluokkaan.. Täytyy sanoa että käsittämättömän surkeita tuloksia kun vilkaisin paria törmäystestiä noista 2000- luvun alun jenkki- pickupeista. Kyllä mä noi tiesin kohtuu huonoiksi törmäystesteissä, mutta ei ollut tullut testejä katottua.
Tässä muuten vähän mallia siitä mitä noi alustat ollut joskus.. onhan sitä kehitystä kieltämättä tapahtunut