Jäi vielä ketjun aloitusviestiin kommentoimatta pari Fronteraan liittyvää asiaa. Muista nelivedoista en mitään tiedäkään ja 'maasturi'-sanaa en ilmeisesti saa edes käyttää
'Jostain syystä fronteralla ei ole niin ajettu? Liekö opelimainen ominaisuus että jäädään tielle koko ajan niin ei tule kilometrejä'
Tuohon en osaa sanoa muuta kuin että kaksi vuotta olen Fronteralla ajanut ja kaksi kertaa se on jättänyt tielle. Ensimmäisellä kerralla hirtti kaasu päälle, oli ilmeisesti kaasuvaijeri päässyt jäätymään, koska mitään muuta varsinaista vikaa ei löytynyt. Toisella kerralla oli laturin vaihdon aika. 50 000 km olen sillä ajanut ja muuten on kyllä pelannut. Kaikkea pientä laittoa on kyllä ollut, lähinnä kuluvien osien uusimista.
'Fronteroista en mitään suurempaa vikaa ole bongannut. Helmat kait niissä mätänee?'
Olen kuullut, että joillakin happanee helmat/lokasuojan alaosa takapyörien takaa. Sinne jää aika herkästi savet muhimaan, jos ei huomaa putsailla välillä. Toisaalta, omani on vm. 1996, 270 000 km ajettu ja lähes ruosteeton. Yksilöissä on eroja ja esim. Saksasta tuodut ovat olleet vähemmän tekemisissä tiesuolan kanssa.