Näytä yksittäinen viesti
  #36  
Vanha 10.07.2012, 23:37
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, mulla on jeepissä 3 flektiä... ja kaikki ne pelaa vähän erilailla

1 kpl toimii auton alkuperäisellä anturilla mikä on termarinkopassa, olikohan 105c, sama flekti kay myös kun ilmastointi on päällä

sitte alavesiletkussa on anturi

7.5604
82 - 77˙C / 87 - 82˙C
- kierre M22 x 1,5 mm, avainkoko: 29 mm
= 60533503, 95630939, 126406/16
- sop. AlfaRomeo, Citroen, Peugeot


termostaatti on muistaakseni 92c, eli koneen lämmön ollessa yli sen termari aukeaa ja vaihtaa viileämpää vettä syyläristä koneeseen.

no jos ajoviima ei riitä jäähdyttämään hitasta ajonopeudesta johtuen sitä vettä vaan sieltä jähdyttimestä olis tulollaan liian kuumaa niin toinen puhallin käynnistyy tuossa 82c, tämä on se mikä normaalisti kyläajossa kuuluu käyvän ajoittain.

jos sen yhden teho ei riitä vaan jäähdyttimestä yhä edelleen tulee liian kuumaa vettä, 87c käynnistyy toinenkin puhallin, yleensä mettäajossa kun pohja on maata vasten ettei ilma kulje konehuoneesta ulos tai kun joutuu antamaan pitkiä kauroja pollele pisempiä aikoja.

kaikki kolme puhallinta ei ole vielä samaan aikaan käyneet niin että olisin huomannut.

yhdessä letukassa oli joskus ylävesiletkussa sähköflektin ohjaus, kesäkelillä se kävi välillä lähes tunnin auton sammuttamisen jälkeenkin ja usein huusi jo vaikkei kone ollut edes normilämmössä, lämpötila anturissa oli silti kohtuu korkea.
Vastaa lainaten