Ei se EAS ole mikään kummajainen. Venttiiliblokiin saa korjaussarjan, eli lähinnä pino o-renkaita ja se kumiläppäventtiili. (joka on kaikista vanhoista rikki)
Kompuraan saa omatoimisesti vaihdettua mäntä-kiertokanki-tiivisteyhdilstelmän, se noissa väsyy ajan myötä eikä jaksa pumpata. --> tulee muitakin ongelmia kun kestää liian kauan nousta.
Jousipussit maksaa jotain, mutta ovat simppelit vaihtaa.
Yleisesti ottaen kumitavaran ikä on jossain seitsemän vuoden hujakoilla, sen mukaan kun noita ihmettelee niin on luotettava systeemi. Nimimerkillä 8v/100tkm moisella ajellut, vain kerran on jousitus mennyt vikatilaan. Olen toki tehnyt noita remonteja etukäteen juuri luotettavuuden nimissä. Toimii myös pakkasilla.
Toki sieltä voi mennä jotain oikeestikin rikki, eli joutuu vaihtamaan komponenttia mutta jos on yhtään omatoimisuutta niin miettisin auton kastrointia vielä uudemman kerran.
Hankalinta on jos ehtii mennä vikatilaan, silloin tarvitsee testerin että saa ECU:n lepyteltyä. Tosin näihin on kohtuuhintaista EAS-nollaajaa tarjolla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
|