Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon
Kiihdytettäessä näyttää siltä, että voima nostaa ensin koria 30cm ylöspäin ja vasta sitten työntää autoa eteenpäin. Pystyisköhän perää jäykistämään tuota ajatellen?
Ajot mentiin nyt ilmeisesti takavedolla? Ilmiö saattaa olla nelikolla miedompi.
|
Ajot mentiin takavedolla ja pitikin se mainita videon yhteydessä mutta unohdin.
Toi korin kohoilu on meille tuttu ilmiö noista kahdesta bensa-autosta joihin on ainoastaan eteen laitettu samanlaiset ilmatikut kuin mitä Krossissa on joka kulmassa. Bensa-autoissa keulat kohoili aina isompaa kaasua annettaessa ja siihen ratkaisuksi keksittiin rajoitinketjut. Nyt kohoaminen loppuu siinä kohtaa kun ketju ei anna enää myöden.
Pitäisiköhän tähänkin tapaukseen laittaa ketjut sekä eteen että taakse?

Vai alkaakohan joku kertomaan tarinoita noiden tikkujen riittämättömyydestä tähän projektiin?
No joka tapauksessa rajoitinketjuja on tarkoitus laittaa ja tietenkin testailla rauhoittuuko auto nelivedolla ajettaessa.
Kuulosuojaimet tulevat olemaan tämän auton vakiovaruste molemmille kuskeille. Tuo ohjaamon puolelle taittuva ilmanputsari juttelee siihen malliin että sekin alkaa käymään korvien päälle. Filmillä kuuluvat puhinat ovat ohjaamon puolella huomattavasti äänekkäämpiä.
Ajatus ohjaamon puolelle sijoittamisesta tuntui järkevältä rakenteluvaiheessa koska silloin se on turvassa iskuilta ja mahdolliselta kaadolta. Mutta pitää miettiä voisiko löytyä yhtä turvallinen paikka ohjaamon ulkopuolelta.
Vaikka kyllä tuo kompurakin jo niitä kuulosuojaimia vaatii.
Äijäauto! Josko vaan hyväksytään se että pelkästään tähän istuminen on sitten omalla vastuulla.