Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko-
|
Voihan kääk, mulla on voortin osia autossa

Mutta ihan samalta näyttää, kiitosta vaan linkistä. Ja onkin näemmä vaan 45 A kokoinen, luulin isommaksi. Tässä on näemmä jännitteen säädin, jaahas. Autossa on aina ollut sellainen ominaisuus, että käynnistyksen jälkeen latausvalo palaa eikä laturi lataa (mitattu). Kun nostaa kierrokset hetkellisesti jonnekin 4000 rpm tuntumaan niin latausvalo sammuu, joku rele naksahtaa jossain ja laturi alkaa lataamaan n. 14,4 V tyhjäkäynnillä. Kierroksilla nousee jonnekin 14,6 volttiin. Ja lataus siis toimii tuon kierrosten lisäyksen jälkeen ihan normaalisti.
Mutta pitää tuo laturi uusia, on sen verran edullinen kapistus. Kuuluu meinaan pientä rahinaa sisältä, olisko paskaa täynnä, laakerit sökönä, hiilet loppu, ei ole ehtinyt availla.