Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Tässä tullaan siihen hauskaan juttuun eli tehoa tarvitaan vasta kun vauhti alkaa nousemaan. Jos siinä moottorissa vain on tarpeeksi vääntöä ja jonkinlainen ohjaus systeemi niin paikaltaan lähdettäessä maksimi voimalla tehontarve on aika pieni ja kasvaa vasta vauhdin myötä. Ja tuohon kiihtyvyyteen vaikuttaa sitten se ohjaus systeemi ja se miten paljon sitä reserviä on käytössä eli akussa potkua tai moottorissa papua.
Jonkinlainen välitys kai pitäisi olla ettei veto olisi liian "kulmikasta" tosin nykyään osataan tehdä jo moottorit ja ohjaukset aikasta hyvin.
|
tollaistakin on tehty Suomessa.
http:://www.raceabout.fi/era 4 napamoottoria, 1000-3200Nm vääntöä, tolla tehdään yli 0-100 6sekunnissa, huiput 200 km/h. Jos olis offiauto niin lähtisi kyllä ehkä jopa nopeamminkin kuin lahna lepikosta

voimasavua ei tulisi mutta muta lentäisi.