Oli taas hieno päivä Kulmassa.
Ise tosin kävin ensin töissäni vaihtamassa JEgoNEERiin uuden ala vesiletkun kun nykinen oli pallon muotoinen, eikä tietysti löytynyt kuin liian pitkä ja sitähän piti lyhentää rajusti ja aikaa kului.
Lare ja Pasi tuli vastaan.
http://www.youtube.com/watch?v=0Lmd1...1&feature=plcp
Kulmaan saavuin vasta puolenpäivän jälkeen ja lähdinkin katsomaan saisiko tehtyä uuden reitinpätkän yhtä ojaa pitkin kohtuu työllä. Kävelin pätkän läpi ja totesin sen mahdolliseksi, JEgoNEER parkkiin ja moottorisaha laulamaan. Pari tuntia siinä vierähti ja hiki virtasi. Nyt on pieni pätkä reittiä merkattuna ojaa pitkin missä virtaa vesi ojaylityksien 04 ja 021 välissä, katsotaan myöhemmin voiko sille tehdä jatkoa alaspäin. Muutama puu hieman lähellä jos pyörä putoaa ojaan ja näin voipi kylki saada uutta muotoa.
JEgoNEERi toimi taas niinkuin pitikin enkä saanut siitä mitään rikki. Muutama puu vähän nojaili kylkiin uudella reitin pätkällä vaan niitähän ei lasketa.
Reitti sahattu auki ja JEgoNEER valmina korkkaamaan sen.
Alaspäin tulossa.
Sama kohta takaa
Polttopuita lastasin samalla kyytiin ja vein nuotiolle, pari lutakkoa ylitin ja ajamlla pääsin, kallionousussa jäin jumiin kun puskurin kulma esti taaksepäin menon ja maha oli kiinni kallion kulmassa ja esti näin etenemisen, samaan syssyyn auto sammui eikä enään käynistynyt, vinssasin pelin ylös ja löysin startin herätevirta piuhan irronneen.
Pikku lutakon ylitys. Sai hetken edestakasin ajella vaan ajamlla lopulta kuitenkin. Muta raja oikeassa takakulmassa kertoo kuinka syvällä kulma kävi.
Reitinteosta syntynyt pieni puukuorma kyydissä ja takapuskuri estää taaksepäin pääsyn.
Maha kallion kulmassa estää taas eteenpän kulun vaan vinssi auttaa etenemään. Samalla irtosi startin heräte piuhakin ja sitä piti hetken ihmetellä.
Seuraavalla keralla tarvii mennä sahaamaan pehmeiltä reiteiltä kaatuneita puita pois joita näytti takamaastossa olevan useampikin.
Mukavaa oli!
t. Ismo Ämmä