Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mp
Pakko tökätä tätäkin soppaa,aikoinaan vauhdikkaammissa lajeissa mukana olleena.
Se että esim.offroad auto ei täyttäisi katsastus sääntöjä ei nyt mun mielestä ole juurikaan homman pointti jos verrataan ralliautoon.
Offissa katiska kun ei juurikaan hölkkävauhtia kovenpaa kulje niin sen aiheuttamat riskit kuljettajille saati yleisölle on lähes olemattomat,ainakin minimaaliset jos vain pysytään nauhojen takana.
Rallissa taaseen pudotellaan esim. 150 km/h ilmannuottia tai vaikka nuotillakin ja kun siellä se tukivarsi,pyöränpultti,ratin-napa,yms. porsii niin pahimmillaan tulee kymmeniä raatoja.
Se että jokin moottoriharrastelaji alkaa sorsimaan toista porukkaa ei nyt kuulosta kovin älykkäältä.Kommentit siitä jonkun porukan katsastuskunnoista ja jonkun ei pitäisi nyt kyllä lopettaa,ne kun aiheutta ennemmin tai myöhemmin kaikkien lajien ankeuden byrokraattien toimesta.
Turpa rullalle jos ei riitä avarakatseisuutta muita lajeja kohtaan.
Punakilvet kilpailuissa kyllä pitää jatkossa sallia lajiin riippumatta,aina.Offissa,Rallissa,yms.
Tämä pitäisi olla kaikkien lajien yhteinen päämäärä.
|
tässä nyt tarkoitin sitä että olisi HYVÄ jos saataisiin samantyylinen katsastus offi autoille kuin rallissa on missä ei puututa muutosten niin justiinsa pykälän mukaisuuteen vaan yleiseen turvallisuuteen jarrujen akselistojen kiinnityksiin ja ohjaukseen ja että autolla voidaan oikeasti ajaa yleistä tietä TURVALLISETI muun liikenteen seassa mihin nimen omaan ralli katsastus tänäpäivänä perustuu sillä myös tarrakilvillä ajavat ralli autot täytyy vuosittain ralli katsastaa jos haluaa niillä kilpaa ajaa.