Näytä yksittäinen viesti
Vanha 03.06.2004, 12:12
ppyy ppyy ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 13.10.03
Perusasetus

[quote]
Onko bj sitten niin tosi karmea ajaa?
Bj 40:ssa ei taida olla ohjaustehostinta, siinä on vähän vääntämistä. Naapurin emäntä kyllä ajaa ko. autolla, eli on osaksi asenne/tottumiskysymys. Lisäksi jotkut ovat haukuneet talviolosuhteissa hiukan "hätäiseksi".

Jos ajattelee, että pitäis saada kolme turvaistuinta ja kauppakassit mukaan, ei bj40:ssä kyllä riitä tila. Takapenkit ovat usein poikittain, enkä kyllä ehkä itse laittaisi lapsia bj:n takapenkeille turvaistuimissa.

Ko. naapureilla on Bj40, kolme lasta ja koira ja keväällä perheeseen tuli Hj60 juuri tilaongelmien vuoksi.

quote: HJ 60 vois olla muuten ihan hyvä mutta kun ne taitaa olla kaikki jo melkein poikki asti ruostuneet.
Sama vika on yleensä myös bj:ssä, joskaan siinä ei ole niitä turhia hömppä koteloita joka puolella ja korjaaminen on itse helpompaa. Voi niitä löytää ehjiäkin yksilöitä jos jaksaa hakea.

Itse ajelen Hj:llä ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen talviominaisuuksiin, joskin tulee muistaa että varsinkin talvella rengastuksella on aika paljon merkitystä. Neliveto napista (voi vaihtaa myös "lennosta") on ihan jees, etenkin kunnon loskalössö-keleillä kaupungissa, jää vajaavetoiset valoissa ihmettelemään ja putsailemaan tuulilasia..

Mukaan mahtuu omat ja naapureiden jälkikasvu sekä viikon telttailu- ja retkeilytarvikkeet. Näkyvyys on hyvä ja tehostimen ansiosta "näppärä" peli! Kääntyy sujuvasti parkkipaikallakin.

Tilaa on riittävästi ja etupenkin 1+2 penkit on ok, takapenkille mahtuu hyvin tarvittaessa useampikin lapsi.

Kauppakassina mulla on kyllä bj75 pick up (rek. 1+2 (sopii just 2 lasta tai tosi laihaa aikuista), silloin jätetään lapset kotiin ja isäntä mukaan kantajaksi/maksajaksi. Lavalla on kantavuutta 1000 kg, joten voi kerralla ostaa vähän enemmän

Remonttia saa tehdä ihan niin paljon kuin sielu ja lompakko sietää, mutta niin se taitaa olla melkein kaikissa tuon hintaluokan maastureissa.

t. Ppyy

Vastaa lainaten