Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 25.06.2012, 20:02
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Tallissa on puuhailtu juhannuksen tunnelmissa ja aikaansaannoksiakin on tullut ihan mukavasti. Mukavasti ottaen huomioon että nyt on menossa se näpertelyvaihe.


Vai alkoiko mestaria näpertely turhauttamaan ja otettiin raskaanpaa työkalua esiin. Vaikuttaa siltä että valmistumistavoitteeseen on liikaa aikaa kun putkirunkoa aletaan pilkkomaan.


Ensin piti olla tilava oviaukko ja nyt alkoivat jo ristikotkin ahdistamaan.
Tosin täytyy muistaa että ajokorkeus kasvaa jonkinverran ja pruhjumaastossa kajuuttaan kiipeäminen tuon ristikon yli lukuisia kertoja olisi alkanut käymään liiaksi työstä. Nimeenomaan apukuskille.
Kuljettajan puolelta ristikko onkin jo rälläköity ja nyt on menossa apparin puoli. Tilalle tulee saranoilla varustetut ovet.


Boori on vaihdettu ja hydraulipumput paikoillaan.


Audin muuttuvasiipinen turbo on saanut siipien ohjauksen. Tämä turbo oli hankintahetkellä hai tekkiä mutta nyt todennäköisesti vanhentunutta tekniikkaa. Mutta kun se on kerran hankittu, pitää sille edes joskus löytää käyttökohde.


Imupuolen putkisto on liitetty tiiviiksi.


Penkkien kiinnitysraudat valmiit.


Jarrupoljin ja ohjaus on pikku hiljaa saamassa omalle tekniikalle paikkaansa konehuoneen puolelta.


Pajerosta lähtöisin olevat polkimet on jo asennettu. Ohjauspylväskin tulee olemaan Pajerolainen.
Kuvassa näkyy myös oven hahmotelma. Saranoita ei vielä ole hankittu joten tekele on pikku heppauksella rungossa kiinni.


Vinssin hydrauliikkaventtiili sopii tuohon. Jonkinlainen jatkovarsi tulee varmaan olemaan tarpeellinen käytön kannalta mutta kaikki aikanaan.
Myös jäähdytin sekä kaksinopeuksinen tuuletin on kiinnitetty paikoilleen. Alunperin suunniteltu vanha Letukan jäähdytin löysi tärkeämmän käyttökohteen joten tälainen piti hankkia ja laskun mukaan on mallia Ford. Mallillahan ei olisi ollut merkitystä, jäähdytin tilattiin ulkomittojen mukaan.


Näkymää toiselta puolelta. Vesipumppu saadaan noin kahden viikon päästä joten vasta sitten aloitetaan vesilinjaston rakentaminen. Siihen hommaan on varattu ihan alansa osaaja. Tulee hyvät liitokset ja saadaan mainostaa jälleen kerran paikallista osaamista.
Siitä tulikin mieleeni että LapaTeamin Mika kävi katsomassa kuinka projekti etenee. Ossin hitsaussaumat olivat aikaansaaneet lähinnä "oksennuskohtauksen". No ammattimies on eri mies ja ei se aina tarkoita etteikö ruma sauma voisi ajaa asiaansa yhtä hyvin. Niinkuin eräs mestari joskus irvaili: huono hitsaaja on hyvä hiomaan.


Hydrauliöljysäiliö mahtuukin nyt hyvin keulalle kun vinssi sijoittui taakse. Säiliö on mallia omavalmiste ja vielä kesken. Sen kiinnitys on tuossa uudessa poikittaisputkessa. Putken pulttikiinnitys helpottaa jälleen kerran moottoripaketin irroitusta ja putki tukee ehkä myös hieman ilmatikkujen kiinnitysputkia.


Jakolaatikkoon on ilmestynyt iso/pikkupuoli kytkin sekä nelivedon vapautin. Sen jälkeen autosta tulee takatuuppari. Etuvetoa ei harkittukaan kun trialli ei ole tämän auton heiniä.

Muuten jos jollakulla on nurkissa myytävänä kyseisen näköinen jakolaatikko, toimiva tai varaosiksi kelpaava, kannattaa ottaa yhteyksiä privana.

Että tällaista tällä kertaa. "MadMax" alkaa valmistumaan mukavaa tahtia.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten