Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi
eikös ne kompurat oo magneetti kytkimellä? periaattees saa koko ajan tunk2ee kylmää ja sit ku riittää ni napista pois päältä. vaikein homma voi olla se putkien vääntö ja että saa ne pitämään.
|
Ei kestä kompura tuota leikkiä.
Ja kun alat tekemään "puhtaalta" pöydältä, niin ota hivenen uudemmasta autosta kuin lankkumersusta, sillä ne on rakennettu vanhalle kylmäaineelle, ja sitä parasta ei saa mistään, nuo korvaavat on kalliita ja huonoja.
siis oliko se nyt niin että vanha oli R12 ja uusi on R134
-> siis R134 on se oikea, ja nuo w124 letkut, kompressorin tiivisteet yms ei pidä tuota uutta ainetta, vaan vuotaa tyhjäksi itsekseen.
Myöskään vanha öljy ei välttämättä kierrä tuon 134 mukana, vaan kertyy kennoihin.
Siis katseleppa -90 luvun alkupuolelta manuaalisella ilmastoinnilla oleva auto,
niin saat todennäköisesti erotettua tuon sähköohjauksen erilleen.
p.s Ilmastoinnin kenno on ennen lämppärin kennoa, siis ilma jäähdytetään ensin kylmaksi, jolloin kosteus vähenee, ja sitten lämmitetään sopivan lämpimäksi.