Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 20.06.2012, 22:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja jos haluat nelivedon "hellästi" pois päältä:

Kaarra (soralla hiekalla nurmikolla tms 2wd pinnalla, ei betonilla eikä kestopäällysteellä) varovasti esim oikealle ratti noin neljännes-puoli kierrosta käännettynä pati kolme auton mittaa ja sitten pakita samoja jälkiä takaisin, samalla nelivedon kahvaa takavedolle varovasti vetäen.

Siis tuossa etuakseli pyörii nopeammin, ja kun lähdetään peruuttamaan niin jännitys häviää jossain vaiheessa, ja keppi lurpsahtaa 2wd asentoon.

Itse käytän tuota napalukot auki- taktiikkaa, sillon kun siirryn pitemmälle tiepätkälle.

Ja siinäkin tuo kaarto etteenpäin/peruutus aukaisee jousikuormitetun holkin juuri silloin, kun momentti on pieni.

Tuo vedätys/moottorijarrutus voi teoriassa saada aikaan tilanteen, missä lukko on hivenen kiinni, ja siitä kun käännetään kuivalla asfaltilla, niin joko hampaan nokista lipsahtaa, tai sitten joku/jotkin pyörät lipsuu kuivalla asfaltilla
-> siis lukon hampaissa voimaa niin paljon, että rengas alkaa lipsumaan kuivalla asfaltilla! hampaat voivat pikkusen pyöristyä/mankeloitua/murtua/kulua

Ja sitten kun lukko aukeaa momentti päällä, niin koko auto tärähtää, ja moksaus kuuluu ulos asti.
Vastaa lainaten