Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 13.06.2012, 22:57
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Eli käry alkaa kun auto on seissyt???

Laitteessahan on jarru PÄÄLLÄ jos paineilmaa ei ole, joten mitään ei todellakaan kannata poistaa.

Viittaisi aika paljon nyt siihen, jotta kompura alkaa olemaan kalkkiviivoilla ja joutuu käymään todella pitkään, jotta paineet pysyy korkeena. Mitään mittaria tässä hässäkässä ei ole, ainoastaan merkkivalo (P) joka mollottaa kun painetta ei ole riittävästi.

Releellä ohjataan tuota kompuraa ja toisella kuivaajaa. Sitten paineenvalvonnalle on oma kytkentänsä ettei olisi liian helppoa...

Alempana on kirjotus, jotta kuivurin pohja olisi halki, eli kompura on käynyt jossakin vaiheessa pitkään ja kuumentunut --> mennyt hieman väljäksi (kun on ilmajäähdytteinen). Joten kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa kunto (paineet pois ja mittaa aika kuinka kauan käy kunnes sammuu. Kysy Aminoffin pajalta, eli Veholta ko. ohje).

Mutta helpointa marssia autotarvikeliikkeeseen ja ostaa MAXI-sulake johon sitten se iso laatta sulake kiinni.


Kuivaimen pati on aika mielenkiintoisen hintainen, 180€ ja ilmajousitteisessa niitä on muuten 2kpl... Eli 360€ pari kertaa vuodessa... Toisaalta bussin kompura maksaa vaatimattomasti 5000€
auto ei ole seissyt kauaa silloin. mutta seissyt joo. merkkivalo P sammuu heti kun auton starttaa. tai melkein jo ennen sitä. tiedän että jarrut menee päälle kun painetta ei ole tarpeeksi. silloin juuri ne tapit otetaan kellolta että autolla pystyy vielä ajamaan jos näin käy keskellä kaupunkia. on käynyt..... tiedätkö missä nuo releet sijaitsee?
Vastaa lainaten