Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 11.06.2012, 19:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Nii, noita tekniikan mukanaan tuomia etuja mä tässä eniten pohdin. Sähköä voidaan tuottaa offiautoon polttokennolla ja akusto olisi aika pieni. Kaikki pyörät voisi olla kääntyviä ja mennä vaikka ihan eri tahtiin, vaikka pyöriä eri suuntiinkin tarvittaessa. Lukot olisi täysin sähköisesti säätyviä/kytkettävä portaattomia, alkumomentti nollanopeudessa ihan hirmu, jaksais pyörittää isoa mutapyörää ilman että hammaspeikko iskisi väliin

Sit vielä kun miettis, että jokaisessa pyörässä olisi tehoa vaikka 50kW, niin kokonaistehoa olisi 200kW ja tää vaikuttaisi pyörissä eikä vauhtipyörällä. Olisi 270hp konetehoa pyörissä.

Voisi olla vaikka millaisessa ristiriipussa ja aina olisi puhtia pyörissä.

Mun mielestä näistä jutuista voisi olla iloa tuolla maastossa
Tuo on se kompastuskivi uusissa hydro ja sähkö vetoisissa vehkeissä. Eli se että yhdessä pyörässä on se x määrä tehoa/tai vetovoimaa. Eli jos yksi pyörä sutii niin se 25 prossaa tehoa pois käytöstä.

Elikkästen siinä vaiheessa kun vaikka kolme pyörää on liukkaalla tai ilmassa ja se yksi ainoa on pitävällä pohjalla niin sen voimalla ei enää kampe liiku. Ja tässä tulee perinteisten vetotapojen edut ja haitatkin esiin. Eli jos on nelukot akseleilla niin tiukassa paikassa kaikki voima minkä kone kehittää ja lootat kertoo menee sen yhden pyörän kautta maastoon ja sitten joko homma etenee tai vetari katkeaa...

Mitoitus pitäisi olla näissä sitä luokkaa että jokanen ajomoottori pystyy käsittelemään maksimitehon mitä systeemistä irtoaa.

Muuten sähköveto on kyllä ihan kelvollista ja jos voimanlähteet saisi vielä kuntoon niin hyötysuhdekkin olisi jotain muuta kuin se 33 prossaa mihin polttomootttorilla päästään.

Ja mitä tuohon polttokenno/vety hommaan tulee kun sen yleistymisen hitautta perustellaan vedyn tekemisen kalleudella niin suomessa kun on vesivoimaa paljon ja suuri osa niistä huilaa pitkät pätkät vuotta koska ydinvoimalat tarvii peruskuormansa ettei lähe atomit hanskasta, eli vetyä syntyy yksinkertaisimmin vedestä tasavirralla, ja koska sitä vettä virtaa voimalaitoksessa josta ei oteta sähköä ulos niin sillä virtaamalla voisi siis tehdä vetyä ilman että mitään tarvii ostaa ulkoa.

Tässä olisi jopa jonkunlainen hajatuotannon mahdollisuus koska noita pikkuvoimaloita on suomessa ympärimaata joiden sähkötehot on jääny jo niin pieniksi ettei niillä paperikone pyöri, tai jos ei ole sitä konetta pyöritettäväksi niin sitäkin joutavampia olisivat vedyn valmistamiseen.

Ja tää olis täysin co2 vapaata, uusiutuvaa,kotimaista,hiljaista ym. energiaa ja sivutuotteena tulisi happea jonka hinta on kohonnut jo yli oman sietokynnyksen, ja sitä taas tarvii kun kierrätetään rautaa, eli maailma pelastuisi moneen kertaan ja rättipäätkin joutaisi lopettaa sotimiset kun se ölppä ei enää olisi niin kullan arvoista...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten