Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
...Rahallisesti se on n. parin tonnin laaki,jos kattelet millasia laskuja esim. VWn 2litrasissa TDI koneissa tehdään kahteen satkuun mennessä ni se 2tonnii on vähän....
|
Tää nyt on taas hieman karkeaa yleistämistä. Ensinnäkin nykyisiiin "high-teck" autoihin remontit ovat vaan paljon kalliimpia mitä vanhan ajan maamottoriautoihin. Korjaaminen vaatii kalliita laitteita ja filosofia on muuttunut (osakokonaisuuksia ei korjata vaan vaihdetaan uuteen "kokonaisuuteen"). Ja ahneudella on tieten oma osansa....merkittävä osa merkkiliikkeiden tuloksesta syntyy kuitenkin huoltojen/korjaamisen kautta.
Myöskin VAG:llä on ollut muutamia harmittavia vikoja/ominaisuuksia, mutta esim. ne siemenssin tekemät pumppusuutin remontit menee nykyään tehtaan piikkiin. Mut niitäkään ei ollut kuin pienessä osassa 2.0TDI moottoreita.