mun mielestä muutaman satkun sakko kuskille olis ollu ok todistetuista liikennerikkomuksista (ylinopeus) muut menee yli ymmärryksen. jos heitetään sama tilanne kolmeen kertaan selvitettynä, niin kummasta tunnistat itsesi?
tilanne 1: tulen noin 0,5.% humalassa risteykseen. apukuljettajan paikalla kaksi ihmistä, ?tuttu? risteys. ehkä näen, ehkä en, lähestyvän rekan, ajan kuitenkin varmistumatta lähestyvästä vaarasta risteysalueelle ja jään rekan alle.
tilanne 2: ajan 0,5.% humalassa risteykseen. näen lähestyvän rekan, ja tiedän poikkeavalla tiellä olevan nopeusrajoituksen. lasken murto-osasekunnissa oman lähtönopeuteni risteyksestä ylikuormalla, samalla lasken lähestyvän täysperävaunurekan lähestyvän oletetulla nopeudella x-metriä sekunnissa, luulen kerkeäväni kiihdyttämään autoni rajoituksenmukaiseen nopeuteen ennen kuin rekka on kohdassa x. tein laskuvirheen unohtaessani pilkun laskutoimituksessa, jäin rekan alle.
tilanne 3. ajan selvin päin risteykseen, huomaan rekan lähestyvän. odotan kunnes rekka ohittaa risteyksen, sillä tiedän että alueella on 60km/h rajoitus jota rekka saa ajaa, enkä itsekään saa ajaa sen lujempaa. selvisin hengissä, 100km/h alueen alkaessa rekkakuljettaja hyvän suoran alettua näyttää minulle ohitusmerkin, ja ohitan hänet. KIITÄN HÄNTÄ VILAUTTAMALLA VILKKUA KERRAN VASEMPAAN. pääsen kotiini, halaan vaimoani, lastani, anoppiani..... jolloin herään eteisen lattialta lauantaisen kapakka-illan jäljiltä ja ymmärrän uneksivani täydellisestä liikennekäyttäytymisestä. vaimo passittaa sohvalle ja herään uudestaan kello 7.00 imuriin ja huutoon KERÄÄ NE SUKKAS LATTIALTA