Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 10.06.2012, 07:25
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Tosiaan onhan sukellusveneiden, laivojen, ja kaikista suurimpien maansiirtovehkeiden, junien, tms. voimaansiirto jo sähköinen. Sähkö voidaan sitten tuottaa, joko polttomoottorilla, taikka ottaa akuista, polttokennoista tms.

Isoimpia ongelmia tulee siitä, että tämänpäivän akut ovat varsin huonoja, eivätkä massaansa nähden tahdo sisältää riittävää energiamäärää, jotta toimintasäde olisi siedettävä.

Akseleiden poisjäämisestä olisi kyllä suuri hyöty. Mahdollista saada aivan tolkuttomat joustovarat, ja yksinkertaisempi tekniikka on paljon vähempi vikaherkkää.
Nii, noita tekniikan mukanaan tuomia etuja mä tässä eniten pohdin. Sähköä voidaan tuottaa offiautoon polttokennolla ja akusto olisi aika pieni. Kaikki pyörät voisi olla kääntyviä ja mennä vaikka ihan eri tahtiin, vaikka pyöriä eri suuntiinkin tarvittaessa. Lukot olisi täysin sähköisesti säätyviä/kytkettävä portaattomia, alkumomentti nollanopeudessa ihan hirmu, jaksais pyörittää isoa mutapyörää ilman että hammaspeikko iskisi väliin

Sit vielä kun miettis, että jokaisessa pyörässä olisi tehoa vaikka 50kW, niin kokonaistehoa olisi 200kW ja tää vaikuttaisi pyörissä eikä vauhtipyörällä. Olisi 270hp konetehoa pyörissä.

Voisi olla vaikka millaisessa ristiriipussa ja aina olisi puhtia pyörissä.

Mun mielestä näistä jutuista voisi olla iloa tuolla maastossa

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 10.06.2012 09:15
Vastaa lainaten