Viestiketju: Coolerin leimaus hj61
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 09.06.2012, 20:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Paperisotaa...


Pistä samassa muutoskatsastuksessa se turbokin vaihdetuksi, menee siinä samalla.

Ja nuo vertailupaperit sitten vois tarkoittaa esim. seuraavaa:

Autossa alunperin samat jarrulevyt/satulat/jarrurummut ja pääsylinteri tehostimineen jarrupainesäätimineen; jouset ja kallistuksenvakaajat kuin mallisarjan tehokkaimmassa. (taitaa olla fj-60)
joskus riittää varaosanumerot itse selvitettynä, joskus taasen ei (siis niillä konttoreilla ei kannata käydä, kysy viidakkorummulta

Joskus riittää että teho ei kasva yli 20% (oliko20%?) alkuperäisestä, ja tämä todetaan dynolapusta.

Ja jos jollain riittää pioneerihenkeä, niin tehkääpä toinen veto puoli kiloa pienemmillä rengaspaineilla, niin koneen teho muuttuu kivasti! ainakin joillain dynoilla.

(Maailma on täynnä dynolappuja, jotka on fysiikanlakien vastaisia, pahin esimerkki tällä palstalla oli muistaakseni se, että vääntömomentti pysyi samana kun kierrokset kasvoivat, mutta teho laski!)

p.s yksi tuttu turbotti vapari MB w-124 300d (om603?) ja muistaakseni cooleri myös, ja dynolapuissa teho oli laskenut alkuperäisestä vapaahengittävästä, joten ei tarvinut päivittää alustaa.....
Oli ollut melkoinen keskustelu asiasta, eikä ihme.

Ja onneksi sulla noin vanha auto, muutama vuosi uudempi, niin tulisi PALJON ongelmia lisää.
Vastaa lainaten