Näytä yksittäinen viesti
Vanha 31.05.2004, 10:59
Guest

Perusasetus

Katso suomen rakennus määräys kokoelmat (Srmk) muistaakseni osa E7 joka koskee palomääräyksiä, jos (siis huom. JOS)haluat varmaa ja tarkkaa viranomais tietoa. Löytyy netistä www.vyh.fi selaamalla. Tai varmaan googlettamalla.

Itse rakennan parasta aikaa Espoossa tallia ja täällä on todistettavasti suomen mulkuimmat säänökset ja niiden tulkinnat ja mulla riitti seiniin norm. g13 gyproc ja kattoon 2 kerrosta g13 gyproc limittäin näin ainakin espoossa hyväksyttiin 30min paloluokka.

Mitä lattiaan tulee mulla laitettiin n130mm ja olisi voinnut olla paksumpikin. Mulle ei tullut lattia lämpöä, vaikka se olisikin pirun mukava. Mutta se sen säädön hitaus ja alkuinvestoinnin hinta jätti sen meiltä pois. Meillä on vaan pari sähköpatteria pitämässä peruslämmön (n10c) ja jos jotain isompaa alkaa niin laittaa pattereihin tehoa ja puhaltimen hetkeksi päälle. Halpaa ja helppoa. Raudoitusta ainakin itse lisäsin aikareilusti kanssa varsinkin suunitellun "nosturin" kohdalle.

Eristeissä ei kandee säästellä! Jos mahdollista hakee styroxin tilalle suoraan Salosta styrofoamia ja laittaa reilusti niin siinä sitä säästöä tulee.

anonyybisti

-sami-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten