Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.06.2012, 14:41
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Hävisi hajut hyvin? Mä toisinaan epäilen että edellinen omistaja on haudannut hauvansa lattiamaton alle, sen verran pinkeät aromit on kesäkuumalla. Tarttis varmaan tehdä kans toi otsonointi, kunhan saan kaikista koloista imuroitua koirankarvat pois. Niitä on löytynyt aivan käsittämättömistä paikoista
Sulla tais olla sen verran hyvinpidetty auto, ettei tartte kuivailla matonalusia? No, metsässä käyneelle autolle ei pikku tarkistus sille osastolle tee pahaa.

Ennen otsonointia kannattaa autolle tehdä perusteellinen imurointi ja (kuiva)sisäpesu jollain sopivalla aineella. Otsonoinnin aikana tulosta parantaa tuuletuksen sisäkierron päällä pitäminen (= akkulaturi kiinni ja puhallin ykköselle kierto päällä), jolloin myös kenno putsaantuu. Kaikkia kanavia ei taida saada valitettavasti pidettyä kierto päällä auki; niissäkin sitä moskaa riittää. Ilmastoinnille kannattaa tehdä oma kiertokäsittelynsä ensin.

Mulla yhdessä aiemmassa pirssissä kaatui maitoa tms. penkille ja voi hyvä jumala armahda ja varjele sitä hajua! No, otsonilla se lähti hyvin. Annoin olla auton koko viikonlopun tallissa otsonivehje päällä. Samalla kertaa tallissa kuukauden kuivateltu seinä villoineen sai varmuuskäsittelyn hometta vastaan. Normaalisti autolle riittää muutama tunti. Ylimääräiset raadot tietysti vaativat pidemmän käsittelyn... Vinkkinä muuten että sitä otsonia ei sitten kannata pahemmin haistella. Perjantaina olin vähän huolimaton ja sain/otin muutaman henkäisyn ennen kuin laitoin tallin oven kiinni. Lauantaina sitten AIVAN HELVETILLINEN jysäri iltapäivään (ja ei siis ollut kyse muiden aineiden vaikutuksesta). Kotieläinten yms. elollisen suhteen pitää olla myös varovainen; henki lähtee. Mutta käsittelyn jälkeen on sitten myös astmaatikolla helpompaa.