no joo, onpahan näpyteltävää kun ei löydy sähkösenä...
tässä pääpiirteittäin:
411 malleissa nopeudet eri vaihteilla ja kierroksilla
malli 411.110/.111/.113 kierrokset2550 rpm rengaskokona 7.50-18 tai 10.5-18
1 = 3,5
2 = 6,5
3= 12,0
4 = 21,0
5 = 35,0
6 = 53,0
1 pakki = 2,5
2 pakki = 5,0
malli 411.116 kierrokset 2350 rpm rengaskokona 6.50-20 tai 10 - 18
1 = 3,4
2 = 6,4
3 = 11,5
4 = 21,0
5 = 34,0
6 = 52,0
1 pakki = 2,5
2 pakki = 4,5
malli 411.114 kierrokset 3000 rpm rengaskokona 7.50-18 tai 10,5-18
1 = 3,6
2 = 6,4
3 = 11,8
4 = 21,9
5 = 34,7
6 = 53,0
1 pakki = 2,6
2 pakki = 4,8
edellämainitut moottorit siis pikkunakuja, 30 - 36 hp, OM 636 sukuisia kaikki, ja nopeudet kmh
sitten vielä tärpättipuristeiset:
eli mallit 404.111/.115/.010/.011/.113/.114/.115/.113/.012/.013
tehot näissä kaikissa 82 - 110 hp samoilla kierroksilla 4800 rpm
välitys / nopeus (tod näk huipputehonkierroksilla) 10,5 - 20 renkailla
1 = 14,93 / 7,21
2 = 8,23 / 13,08
3 = 4,47 / 24,07
4 = 2,47 / 43,66
5 = 1,53 / 70,59
6 = 1,00 / 107,66



apuuva, yli 100 kmh...
1 pakki = 20,12 / 5,35
2 pakki = 11,10 / 9,70
joissain malleissa ilmeisesti laatikko tyyppi VOG 1/11 - 1/3,08
1 = 46,01 / 2,34
2 = 25,35 / 4,25
eli tihentää kahta pienintä suhteessa 1/3,08
SIIS:
nythän ei tarvii kuin laskea nua alkuprengaskoot suhteessa tavoitteisiin ja käyttää kerrointa näihin nopeuksiin
UGH !