Juu siis Jamantilta kuulin tuon "nollaustavan" (on sitten muuten YLEMPI eli SET-nappi) ja sitä en tiennyt ennemmin. Nuo kolme kertaa virrat päälle ja check engine -valon välähdykset laskemalla (+ lopetuskoodi "55") tiesin, mutta se ei aina tosiaan toimi. Pitääpä kokeilla nappien painallukset + lämmösäätönuppi vielä.
Näissä sinänsä hyvissä vinkeissä on se puute ettei ne riitä, koska ei ole kyse pelkästään moottorin koodeista, vaan ZJ/XJ-mallien KAIKISTA mahdollisista tietokoneista tulevista tiedoista. Vanhemmissa ennen -96 malleissa ei pääsääntöisesti ole edes OBD2-porttia, joten kaikki pelkästään sillä liittimellä olevat lukijat on out; tarvitaan OBD1.
Aiemmin linkkaamani laite lukee esitteen mukaan OBD1 ja OBD2-portit ja sen paketti sisältää vielä repullisen erilaisia adaptereita. Pitäisi ZJ/XJ-harrastajan pärjätä jonkin aikaa ilman käyntiä pajoilla, joissa ottavat 30-50€ pelkästä scannerin vilautuksesta. Tarttee nyt katsoa viitsiikö tilata 199$ vekotinta, mutta sillä sais luettua melko pitkään tulevien harrasteautojen tietokonekoodit.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
|