Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89
Mullakin oli valot kummallekin lukolle. Mut reilulla hapella tuntuu kaiken saavan rikki..   Ehkä noi tojon lukot ei vaan oo suunniteltu ihan noin kovaan käyttöön.. 
|
Siis lueppa tuo minun aamun viesti
Ja johtuen tuosta, siis että nuo lukkohampaat (5 kpl) on noin 5 mm pitkät,
ja ne ON SUUNNITELTU kiinnijuuttunen ajoneuvon irroitukseen.
Mutta KUN LUKKO ON KIINNI (siis lukkokalikan hampaat täysin perillä), niin on kestänyt noilla leimarenkailla ainakin.
(38x12,5-15 super sampper rättirenkaat, ja 4.88 perillä ja välitetyllä jakolaatikolla kardaaniin tuli suonet)
Ja nuo "hajosi helposti normaali ajossa alkuperäisillä renkailla" tapaukset monta kertaa on sarjassa:
a) sain vedettyä sen lukon päälle, kun kunnolla voimaa...
b) kun alkoi näyttää että jää kiinni, niin painoin kaasua ja vedin lukon kiinni...
Siis jos haluaa yli 20v vanhan Toyotan lukon kestävän, niin merkkivalojen pitää olla kunnossa ja niitä pitää uskoa! (ei ole nintendo vaihtoehtoja "oletko varma" ja "palaa aikaisempaan ikkunaan")
Mutta en yhtään kyseenalaista sitä, että vuosikymmeniä myöhemmin on parempia lukkoja, ja jopa kestävämpiä, mutta nuo vanhat lukot toimii niin kuin ne on tarkoitettu, jos niitä huolletaan säännöllisesti, ja käytetään niin kuin kuuluu.
Tuo huolto tarkoittaa perämurikan lukon nivelten purkamista ja rasvaamista OIKEILLA rasvoilla muutaman vuoden välein.
Käyttövivusto ja vaijeri olisi syytä huoltaa 10v huollossa
Mutta eikö toyota ole ikiliikkuja....
Siis kuinka moni Kytkettävillä lukoilla olevan cruiserin omistaja on huoltanut/huollattanut lukkoja suuruusluokkaa tunti/vuosi?
Ja syy, miksi ei; on se että nuo Land Cruiserit tekee työtä vetämällä jarrullista kärryä, tai metsästäjät tulee hyvin toimee citymaastureiden kanssa...