Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 29.05.2012, 21:51
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Ihan sama pyöriikö startilla vai itsekseen, niin paineita pitäis olla 2-2½ kiloa. Minusta helpoin mitata kun ottaa ilmanputsarin pois, ja sitten sormella/meisselillä tökkii ilmamäärämittarin läppää auki kun sytytysvirta on kytkettynä, ei tartte startilla sahata sen takia että saa bensapumpun päälle.

Paineet: noin 2 kiloa tyhjäkäynnillä (imusarjasa iso alipaine), noin 2½ kiloa urku auki (imusarjassa ei juurikaan alipainetta kun kaasuläppä on kokonaan/isosti auki). Kun pumpun sammuttaa, tulee paineiden laskea hyvin hitaasti (tai joku suutin kusee, tai säädin vuotaa).

Mittari kiinni bensalinjaan suodattimen (rungossa oikean takapyörän kohdalla) jälkeen.

Eka vaihtaisin suodattimen. Jos ei parane niin sitten pumppu. Vika voi olla myös paineensäätimessä, joka on apparin puoleisen kannen takana. Paluulinjan jos laittaa tukkoon varovasti vaikka pihdeilä (letkusta, ei ehkä heti putkesta...), niin selviää onko vika säätimessä eli ei.

Samalla kun ropeltaa pumppua (jos takalattiassa ei oo huoltoluukkua se kannataaa tehdä; takalattia irti tai tankki alas), niin voishan sitä pohjaproppua raottaa ja varmistaa ettei tankissa ole paskaa enempi. Huuhtelee tankin sitten tarvittaessa.

Ja ne ppumput voi hajota nopeestikin sitten kun aika on kypsä, mulla meni yx painavaa taileria vetäessä ihan laakista, kerralla veto pois ja pumppu siinä mallissa että hyvä kun jaksoi pikkasen työntää letkusta soppaa, sellasta vuolasta itkemistahtia ehkä. Kaukana 180 litraa/tunti tuotosta.
Vastaa lainaten