Umm... pääseminenhän on aina suhteellista. Jos tarkoituksena on päästä pisteestä A pisteeseen B, ei ensinnäkään kovinkaan moni tarvitsisi maasturia. Jos pitää päästä vain pisteestä A pisteeseen A, niinkuin safareilla yms hömppätoiminnassa, ei oikeastaan tarvitsisi edes autoa.
Harrastustoimintaahan tämä on 99 prosentille offajista. Joillekin harrastukseksi riittä se, että pääsee metsään ajelemaan, toisten pitää onnistua änkemään itsensä ihan älyttömältä tuntuvan paikan läpi. Kyse on ihan vaan siitä mitä itse haluaa tehdä.
Vinssin takia nyt on vähän tyhmää tuntea katkeruutta, vinssi on olemassa siksi että pääsee pois jumista. Jos ei ikinä jää jumiin, oli auto millainen hyvänsä, ei yritä tarpeeksi, minun mielestä.
Niitä "isoja poikia" jotka naureskelevat pienille renkaille ja vakioautoille on aina ollut ja varmasti tulee aina olemaankin. Samoin niitä "järkimiehiä" jotka naureskelvat isoille renkaille ja rakennetuille vekottimille. Tosin jälkimmäisiä taitaa harvemmin olla harrastepiireissä mukana.
Että tärkeintä on, että on itse tyytyväinen.
--
Antti R.
1978 HJ-45LP
|