Näytä yksittäinen viesti
  #28  
Vanha 26.05.2012, 09:09
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kun anturi on alavesiletkussa, niin anturi mittaa onko vesi jäähtynyt syylärissä vai ei. Jos ei jäähdy kun ajonopeus on pieni, lisätään ilmavirtaa flekteillä.

Jos anturi on ylävesiletkussa, niin anturi mittaa onko kone kuuma vai ei, mutta ei tiedä ajetaanko esim motarilla lutku lattiassa asuntovaunu persiissä ja ylämäkeen, kone käy kyllä suht kuumana mutta, ajoviima jäähyttää veden syylärissä ja flektien pyörittäminen ei auta mitään.

Oikein valituilla arvoilla molemmat toimii ettei vehkeet keitä, mutta alavesiletkussa se on paljon viisaampi ratkaisu ja vähemmän ylimääräistä flektin pyöritystä. Ylävesiletkussa oleva anturi on pöljä.

Ja noi BJ:n pakko-ohjaus yms jutut on ihan hyvä lisä offiautoon.
Katselin hj61:n vesipumppua ja siinä näyttäisi alavesiletku menevän siipipumpun ulkokehälle ja eikös se toimi niin että pumppu ottaa veden sisäkehälle lohkolta ja puhalla ulkokehältä syylärille eli silloin ylävesiletkussa seurataan jäähdytetyn veden lämpötilaa?

Mulla olis anturi kytkettävänä ja haluaisin sen jäähdyttimen paluupuolelle eli ylävesiletkuun.
Vastaa lainaten