Multa ääni suurelle virtausnopeudelle, samalla turbulenssi lisääntyy ja lämmönsiirto tehostuu. Sillä tosin taitaa olla suurempi merkitys välijäähdyttimessä mutta teoriassa kuitenkin, varsinkin moottorissa lämpöerot tasoittuu paremmin.
Tietääkö joku tapahtuuko moottorissa samanlaista paikallista kiehumista kuten lohkolämmittimessä kun se porisee?
OT:Flektin anturi ala vai ylävesiletkuun? Jostain luin hyvän perustelun että alavesiletkuun koska silloin seurataan että jäähdyttääkö syyläri tarpeeksi vai ei.
Katselin hj61:n vesipumppua ja siinä näyttäisi alavesiletku menevän siipipumpun ulkokehälle ja eikös se toimi niin että pumppu ottaa veden sisäkehälle lohkolta ja puhalla ulkokehältä syylärille eli silloin ylävesiletkussa seurataan jäähdytetyn veden lämpötilaa?
Mulla olis anturi kytkettävänä ja haluaisin sen jäähdyttimen paluupuolelle eli ylävesiletkuun.
Quote:"Tuolla aiheesta enemmän ->
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95033 ."
Siirrympä siis aiheeseen sinne.