Tuossa ylempänä tuli puheeksi Zinga, jota taas tuli 10 kilon pönttö. Se on sopivaa raepuhalletuille pinnoille.
Jos tarkoitus on maalata se muulla tavoin, pitää ottaa huomioon, että maalit ja maalausmenetelmät ovat yhteensopivia.
Vanteiden maalailu on minun mielestä aika hidasta hommaa jos tavoitteena on kestävä lopputulos.
On jossain maalauksissa, jossa tavoitellaan hyvää korroosionkestoa tullut käytettyä seuraavaa yhdistelmää:
1. pensselillä levitettävä Zinga heti hiekkapuhalletulle pinnalle
2. Inerta 5 primer riittävällä kovetinmäärällä lämpimällä ilmalla
(mikäli kovetinta on liian vähän ja kuiviminen hidasta Zinga ja Inerta 5 primer eivät sovi hyvin yhteen vaan irtoavat toisistaan siten, että Inerta vie osan Zingasta mukanaan)
3. Teknodur 190
----------
Yksikomponenttivaihtoehto hyvät kokemukset esim. purjeveneen kölissä:
1. Zinga pensselillä vaikka 3 kertaa hiekkapuhalletulle pinnalle
2. Wurth Rost Stop yhteen tai kahteen kertaan
Tässä yhdistelmässä ei vastaavaa kuoriutumisongelmaa kuin yllämainitussa yhdistelmässä liian alhaisella kovetinmäärällä ja ehkä lämpötilalla. Sama ongelma tulee jos kaksikomponettista kittiä esim. lasikuutukittiä liian pienellä kovetinmäärällä Zingan päälle.
|