Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma
Pystytin tällaisen ihan peruskysymyksen. Mitkä asiat lisäävät oikeasti auton maastokelpoisuutta ? Riittävätkö jättirenkaat karkealla kuviolla? Onko maavara se, josta auto ekaksi jää kiinni? mikä on olennaisen tärkeätä ja mikä ehkä hifistelyä? Miten siis kootaan maastossa oikeasti toimiva offiajoneuvo ? 
|
Kaikkihan riippuu oikeasti käytössä olevasta budjetista ja missä järjestyksessä haluaa autoa lähteä parantelemaan
Tässäpä omia mietteitä ensialkuun, suurinpiirtein edullisuus järjestyksessä
1. Alustan panssarointi (uskallat ryskää jopa sillä lähes vakioautolla)
2. Karkeammat renkaat
3. Jousituksen toiminta
4. Vinssi (pääset vielä poiskin)
5. Ajosillat ja maastotunkki (jeesaa monessa paikassa sillä lähes vakioautolla)
6. Välitykset
7. Tasauspyörästön lukot (vaikuttaa toki eniten)
8. Voimaa moottoriin
9. Snorkkeli (uskallat upottaa, kun muut auton avut jo siihen riittää)
10. Takavinssi ja turvakaaret (turvakaaret kannattaa tehdä jo siinävaiheessa, kun tuntuu, että sitä autoa uskaltaa viedä mitä ihmeellisimpiin paikkoihin)
Tässä nyt jotain listaa... tekijöitä ja mielipiteitä on varmasti monia...