Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 14.05.2012, 14:19
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Pystytin tällaisen ihan peruskysymyksen. Mitkä asiat lisäävät oikeasti auton maastokelpoisuutta ? Riittävätkö jättirenkaat karkealla kuviolla? Onko maavara se, josta auto ekaksi jää kiinni? mikä on olennaisen tärkeätä ja mikä ehkä hifistelyä? Miten siis kootaan maastossa oikeasti toimiva offiajoneuvo ?
Kaikkihan riippuu oikeasti käytössä olevasta budjetista ja missä järjestyksessä haluaa autoa lähteä parantelemaan

Tässäpä omia mietteitä ensialkuun, suurinpiirtein edullisuus järjestyksessä

1. Alustan panssarointi (uskallat ryskää jopa sillä lähes vakioautolla)
2. Karkeammat renkaat
3. Jousituksen toiminta
4. Vinssi (pääset vielä poiskin)
5. Ajosillat ja maastotunkki (jeesaa monessa paikassa sillä lähes vakioautolla)
6. Välitykset
7. Tasauspyörästön lukot (vaikuttaa toki eniten)
8. Voimaa moottoriin
9. Snorkkeli (uskallat upottaa, kun muut auton avut jo siihen riittää)
10. Takavinssi ja turvakaaret (turvakaaret kannattaa tehdä jo siinävaiheessa, kun tuntuu, että sitä autoa uskaltaa viedä mitä ihmeellisimpiin paikkoihin)

Tässä nyt jotain listaa... tekijöitä ja mielipiteitä on varmasti monia...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten