Tohon jotta kestää mitä kestää...
Firmassa MB ambulansseja 2002-2005 316CDI moottoreilla, ja seuraavia vikoja ilmenee moottoreissa:
- sylinterikansi halkeaa n. 150-200tkm, mutta siitä pääsee eroon, kun lisälämmittimen kiertovesipumppuun rakennetaan aikarele, joka pitää nestekierron päällä 5min. sammutuksen jälkeen. Eli korjattavissa oleva vika!
- mäntiin tulee halkeamia ja sitten niihin palaa reikä. Jostain kumman syystä vain 316 ja 313 mallien vika (kun sylinteriteho yli 30hv!). 316 CDI (5sylinterinen) menee se 500-600tkm ja pox, mutta 313 CDI (4sylinterinen) "vain" 300tkm???
Sitten nää uudemmat 4koneet onkin jo ihan oma maailmansa, männät kyllä kestää, mutta kannet menee 400-500tkm kohdalla halki (ensimmäinen kajahti viime kesänä, ja nesteet pakoputkesta pihalle ja ahdin pas2)
Mutta katsoisin näiden kyllä olevan teho/kestävyys ominaisuuksiltaan ehdottomasti parhaimmasta päästä...
Ai niin, huoltoautolla -99 312 Sprinter on muuten ajettu 675000km ja alkuperäinen moottori. Vaihdetaan nyt uuteen (siis käytettyyn) kun vanhassa on öljynpaineongelma, jota ei korjata kuin vaihtomosalla. Ja suuttimet on Saksassa laitettu tehtaalla kiinni (ja öljyt vaihdettu AINA 10.000km välein / X-ambulanssi)
Taksipuolella ilmenee muuten T5 Transporttereissa hauskoja "vikoja"
- 200-250tkm ja venttiilinostimet kuluvat PUHKI!!!

