guruista en tiedä mutta esim. hieman vanhemmissa (90-luvun) japseissa eli esim. accord, galant joissa on hydraaliset venttiilinnostimet tapahtuu vissiin sellaista että ne karstottuu ja alkaa vuotamaan jossain elämänvaiheessa. ne saavat uutta potkua kun laittaa jotain noita mömmöjä koneseen ja se vissiin pesee niistä nostajista karstat pois. siis olen kuullut näin, en ole itse kokeillut ja todennut. se oli yksi teoria josta isot poijjat puhhuu...
toinen mikä hiljentäs nakutusta noissa samaisissa autoissa on että laittaa pikkusen paksummat öljyt ja jonkun öljyn lisäaineen niin ne samat nostajat sitten pelittäs mukavammin ja nakutus hiljenis. kaveri suositteli mulle tota accordiin kun meinas nakuttaa (mitä noi tekee aina) koska se oli itse mitsuun tehny ton ja kuulemma parantunu. päätin siis itekkin öljynvaihdon ollessa ajankohtainen kokeilla moista. toimii, kovasti oli mukavampi ääni koneella. mutta toki se toimii vaan hetken, ei se ota moottorista 200000 kilometriä veks. varmaan jos tää operaatio ois säännöllinen niin ois eri juttu.
|