Melkein sanoisin että kannattaa vetää letkulla koko matka koska se letku ei maksa mitään suhteessa nippoihin ja on helpompaa käsitellä kuin putki.
Se suodatin siksi sinne säiliön viereen tai kiinni siihen että jos jostain syystä käy niin että se moksahtaa halki eli vastapainetta on liikaa, niin öljyt leviää auton alle eikä konehuoneeseen koska hytikkaöljy on ihan kelpo polttonestettä. Ja sotku ei haittaa niin paljon siellä. Ja siksi että vaihtoi minkä osan tahansa niin aina palaava öljy menee suotimen läpi sinne säiliöön. Vaihtaahan sitä ei tarvi kuin ehkä kerran käyttöön oton jälkeen kun kaikki uudet himmelit on ollu hetken käytössä ja sitten joskus... tai jos sattuu joku honkkeli eli elis syteemi syö mutaa tms. Tai se ruostuu puhki. Tai jos joku laite menee rikki eli eli sylnteri mutkalle tiiviteet palasiksi, vinssin moottori halki tms. Että sieltä pääsee vierasta ainetta kiertoon.
Kysy siltä letkukauppiaalta mielipidettä kumpi siihen imuun oisi viisaampaa, se tuumanen vai 3/4" letku. Isompi on aina parempi mutta kun tuumasen letkun sisä mitta on sen tuuman niin se on jo aika jötikkää käsitellä.
Ja se huohotin.. Lähes Yhtä tärkeää kuin se että se imu tötterö on aina öljyn sisällä on se ettei se huohotin ole öljyn pinnan alapuolella. Vaikka vinssatessa ei sen systeemin tilavuus mihinkään muutukkaan niin jos se huohotin on ölpän sisällä niin aina se vähän saattaa ulos pulautella. Ja tuo ongelmahan tulee esiin vasta kun vehe on kallellaan johonkin suuntaan.
Eli vaikka pieni kupu siihen tankin keskelle ja siihen se letkunippa hitsaten kiinni ja letkulla johonkin ylemmäs. Ja jos se sitä vaatii niin tekee vaikka pienestä sammuttimesta siihen yläsäiliön mihin mahtuu ne pienet pulautukset tms. ja helpompi siitä on lisäillä sitä ölppääkin.
Meikäläisen mielestä niitä loiske levyjä ei ainakaan enempää tuonne tarvi koska sitä ölppää pitää olla siellä jokatapauksessa niin paljon että vaikka auto olisi kyljellään tai roikkuisi vinssin varassa kalliolla niin aina on öljyä saatavilla. Jos siitä tankista tekee liian sokkeloisen niin varsinkin pakkasella se öljy on hetken aikaa hieman "kasaantuvaa" Ja samoin kun noissa äärikallistuksissa ja kovilla kierroksilla voi olla ettei se kerkeä tarpeeksi nopeasti pohjalle . Ja sitten sitä taas pullahtelee sieltä huohottimesta pihalle. Tää on ny ihan mutua Mutta sama pätee turbon öljyn paluuseenkin. Eli silloin kun auto on kylellään niin tankissa on ylimääräisiä vaakatasossa olevia pintoja mitä myöten öljyn pitää virrata.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
Viimeksi muokannut Bj Andy : 06.05.2012 15:26
|