Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 05.05.2012, 22:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Siispä kokeillaan.. Valistuneita arvauksia kellään, paljonko olisi sopiva kiilan kulma? Korotus maltillinen kolme tuumaa. Ei jaksaisi montaa kertaa kasata ja kokeilla ja purkaa ja kasata ja kokeilla..
Nuo värinät ja tärinät on kyllä tuuristakin kiinni, joskus tuntuu että ihan sama miten vituillaan on kardaanikulma niin ei oikein väristä ollenkaan. Suosittelen koittamaan ensin ennenkun alkaa turhaan stressata.. Jos täristää niin eipä sitä oikein voi muuta kuin mitata sitten kun on kamat autossa kiinni ja auto kaikilla neljällä tassulla maassa.

Mulla huomasi Grandissä hyvin miten pienestä voi olla kardaanin tärinät kiinni kun pidensin akseliväliä ja tuli säädettyä takana ylätukivarret liian pitkiksi. Kardaanikulma heitti nelisen astetta ja tietyllä nopeudella takakardaani väristi aika lailla. Huomasi hyvin varsinkin kiihdytyksessä paikaltaan, kun tietyn nopeuden haarukassa tärisi penkissä asti. Pinionikulman uudelleen säätö ja värinät kaikkosi siihen paikkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten