Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuha
|
Onko tuosta käytännön kokemusta AVROlla tai jollain muulla, onko noilla suuttimien sijoituksella (etäisyydellä bensasuuttimista) merkitystä. Tällainen asennusohje osui silmään, tosin koskien LPG:tä, mutta sama periaatehan näillä on:
Lainaus:
Positioning of the injector nozzles is very important.
They should be placed near to the petrol injectors (max. 50mm away, it is extremely important to fit the nozzles close to the petrol injectors). Try to fit them in the middle of the manifold branch to allow even distribution of gas (especially on multi-valve engines where the nozzle should be centred between the inlet valves).The injector spuds should be mounted radially and slightly inclined towards the valves if possible
However in practice this may not always be possible. The golden rule is to keep the nozzle the same distance from the valves as the petrol injectors are. If this means fitting the nozzle to one side of the manifold pipe then I would take this option rather than placeing them 50mm away.
|
Yleisesti kuitenkin tuntuu vallitsevan käsitys että ei niillä niin paljon merkitystä ole, kunhan pää on suunnattu niin että kaasu pääsee ohjautumaan ilmavirran mukaan. Toisaalta eihän nämä ne varsinaiset suuttimet ole vaan nehän ovat siellä letkun yläpäässä magneettiventtiilissä kiinni. Eli onko tärkeempää olla lyhyt letku vai suutin lähellä bensasuutinta?