Hyvät kokemukset kaasuttelusta Rankulla. Polttoainekulut puolittuivat ja tosiaankin ~20tkm:n ajolla vehkeet maksaneet itsensä takaisin. Auton käytettävyys ei pilaannu muuten kuin takakontin osalta, josta pytty vie oman tilansa.
9kg/100km vetää Rankku kaasua, mielenkiintoisena puolena vielä se että kulutus on hyvinkin dieselmäinen. Ajotapa/nopeus ei vaikuta niin radikaalisti kulutukseen kuin bensalla.
Nykyään pystyy ajamaan motarilla 120+ muun liikenteen mukana, kun aiemmin bensalla mennessä piti tyytyä noin 100kmh vauhtiin bensankulutuksen noustessa radikaalisti tuosta ylöspäin. Tämähän lienee auto/moottorinohjaussysteemiin liittyvä asia, mutta näin ainakin tossa Rangessa. Itseasiassa taloudellisin nopeus kaasulla on 110-115, kun bensalla se oli +90.
Tankkaus on talvella mukavaa kun voi pitää kädet mun..., eiku taskussa lämpöisessä eikä tarvi värjötellä pistoolin kanssa tai pelätä ylitulvimista. Hana kiinni ja sitten odotellaan että pytty on täys.
Bio-, ja maakaasu toimii ihan samalla tavalla. Ero on hinnassa, toki tuossa biokaasussa on se vihreysarvo jota ei ehkä sovi aliarvioida. Paitsi valtiovallan taholta.