Näytä yksittäinen viesti
Vanha 21.04.2012, 16:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jotenkin ei tätä XJ:tä jaksas enää värkätä, vaikka nythän se vasta alkaa olla varsin maastokelpoinen ja on vielä kunnossakin. Himottas hommata ruudikkaampi ja mukavampi käyttismaasturi (= V8-ZJ) uudeksi rakenteluprojektiksi... Tallista löytyisi jokunen yhteensopiva osakin - erityisesti renkaat ja akseliston osia - joten ei tarttis kaikkea kallista hommata uudelleen...
XJ:n hyviä puolia on pienempi koko/ paino ja pirun luotettava tekniikka. ZJ:ssä on vähän huonommassa maineessa oleva loota, mutta toisaalta kasin ääni ja vääntö on aina mukavia. En malta odottaa että saan oman auton takaisin ajoon, ollut jo 2kk pukeilla ja pitäisi olla käyttöauto

Sitten taas V8- grandien perisynti on D44a taka- akseli, joka ei kauheasti D35:ttä parempi ole. Jos innostut ostamaan ZJ:n, niin mulla on tyhjä, täysin ehjä ja suora, jopa varsin vähäruosteinen D44a akseliputki (mun auton vanha putki, auto tullut sveitsistä) missä on kaikki kiinnikkeet paikallaan erittäin sopivaan hintaan jos haluaa rakentaa sellaisesta vahvemman ja sitten siirtää sisuskalut akselista toiseen. Kuten minä tein.. laitetaan vahinko kiertämään

Täytyy kyllä sanoa, että ZJ kiipeää jyrkät mäet mielestäni paremmin kuin XJ kun on akseliväliä enemmän mutta sitten taas jää mahasta helpommin jumiin. Tietysti hyvä panssari jeesaisi, mutta ei se maavaraa kasvata. Molemmat oikein kivoja metsäpelejä. Se on persiistä, kun tulee himo vaihtaa johonkin toiseen kulkineeseen, autokuumeesta on hiton vaikeaa toipua

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten