Mulla on nyt Saabissa (2.0t T7) ollut tuota RE85:sta tankissa välillä, softa on myös vaihtunut vakiosta stage1biopoweriksi, viinabensalla saa vähän enemmän potkua kuin bensalla, etenkin vääntö nousee etanolilla.
Noissa ruotsalaisten vekottimissa päivitysmahdollisuuden ratkaisee moottorin ohjauksen versio, vaparit (Motronic) ei taivu softalla etanolille, turboista Trionic5:sen saa toimimaan RE85:lla, mutta se taivu flexifueliksi, eli sitten tulee ajaa pelkällä RE85:lla ja periaatteessa pitäisi vielä maksaa kai käyttövoimaverokin, Trionic7 muuttuu ihan softaa vaihtamalla flexifueliksi ja ilmeisesti myös uudempi Trionic8 myös.
Jos moisen softan vaihdon autoonsa haluaa, niin kannattaa kysellä Saab-Klubin väeltä asiasta.
Noissa saabin T7-koneissa on sitten eroja suuttimien kapasiteetissa, pienimmillä suuttimilla jäävät tehot n. 170hp tienoille RE85:lla...
2-Tahtisissa etanolia ei suositella koska kun etanolipolttoaine menee kampikammion läpi, niin se pesee voitelukalvot pois moottorin sisältä, enkä menisi sitä suorasuihkuttavassakaan kokeilemaan, ellei moottorin valmistaja erikseen kerro moottorin soveltuvan tuolle viinabensalle.
|