En usko että puslien pehmeyes olis mikää ongelma. Alunperin puslia on siä kaks joustamassa joidenka etäisyys toisistaa varmaa n. 20cm. Ny ku sinne tulis vaikka se Rangen kolmio jossa kuulanivel joka ei jousta yhtää ja sen etäisyys varmaan vois olla vaikka 25cm (kiinnityskohtien korkeusero) alatukivarren kiinnityskohdasta, ni uskoisin ettei siä pinjoniakseli paljo pomppis, en tiä?
Omasta mielestäni tukivarren rungonpuoleinen lenkki kiinnitys on vähä yli arvostettu. Ku pistää tappikiinnitteisen jakarin kiinni runkoon ja nostaa laskee sitä käsin ni musta se liikkuu kuiteski melko hyvin. Kyllä se on se akselin puoleinen kiinnitys joka torpedoi haaveet joustoista.
Mulla tossa BJ:ssä takana HDJ:n etujakarit ja niissähän on lenkki mallinen kiinnitys runkoon. se pusla pyrkii kiertyyn aina ku varsi liikkuu ylös alas ja aukasee kiinnityspultin. Tätäkä onkelmaa ei varmaan oo jos uretaanipuslat ko niissähän on keskiholkki irtonainen. Mulla on varmaan alkuperäset joissa keskiholkki on vulkanoitu kumiin ja FT Retrossa olikin jo aukassu kiinnityspultin mutterin ja pultti oli uinut puoliksi ulos. Viimeseltä ajoalueelta maaliin ajellessa ihmeteltiin ku jarruttaessa auto menee vastaantulian kaistalle ja kiihdyttäessä tahtoo kirvota ojaan. Mutta taka-akselihan pääsi siellä vähän kääntyileen, onneks ei vallan irronnut.
Varmaan hyviäki puolia on noissa lenkki kiinnitteisissä varsissa, ainaki jos pusla rikkoontuu ei tukivarsi pääse kovin kauas karkaamaan.
|